Monday, December 14, 2009

بیانیه شماره پنج هسته راه سبز امید در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی کشور

بنام خداوند بخشنده مهربان


22 آذرماه 88

بیانیه شماره پنج هسته راه سبز امید در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی کشور

ما پیروز خواهیم شد روزی

َقَالَ فِرْعَوْنُ يَا أَيُّهَا الْمَلَأُ مَا عَلِمْتُ لَكُم مِّنْ إِلَهٍ غَيْرِي فَأَوْقِدْ لِي يَا هَامَانُ عَلَى الطِّينِ فَاجْعَل لِّي صَرْحًا لَّعَلِّي أَطَّلِعُ إِلَى إِلَهِ مُوسَى وَإِنِّي لَأَظُنُّهُ مِنَ الْكَاذِبِينَ ﴿۳۸﴾وَاسْتَكْبَرَ هُوَ وَجُنُودُهُ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ إِلَيْنَا لَا يُرْجَعُونَ ﴿۳۹﴾ فَأَخَذْنَاهُ وَجُنُودَهُ فَنَبَذْنَاهُمْ فِي الْيَمِّ فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الظَّالِمِينَ ﴿۴۰﴾ وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ لَا يُنصَرُونَ﴿۴۱

همکاران گرامی در وزارت بهداشت و سازمانهای مرتبط و دانشجویان عزیز دانشگاههای علوم پزشکی کشور:

ما با باوری از اعماق قلب هایمان معتقدیم که : ما پیروز خواهیم شد روزی.

شاید در آن روز بعضی از ما در کنار دیگران نباشند ولی جای خالیشان بر ما نوید میدهد که: ما پیروز خواهیم شد روزی.

شاید تا آن روز رنج دوری از یاران اسیرمان را در قلبهای پردرد به یادگاری نگهداریم اما ذره ای شک به خود راه نمیدهیم که: ما پیروز خواهیم شد روزی.

شاید امروز سپاه پر هیمنه تاریکی بر کرانه های مام میهن پنجه افکنده باشد اما نور قلبهای سرشار از امید فرزندان ایران زمین سرنوشتی بجز هزیمت را برای امپراتوری تاریکی ها باقی نخواهد گذاشت و این بشارت تاریخ است که : ما پیروز خواهیم شد روزی.

تا زمان پیروزی، برادران و خواهرانمان را خواهند زد، به آنان تجاوز خواهند کرد، و آنان را خواهند کشت، اما تمام اینها ما را بر این باور مصمم تر خواهد ساخت که : ما پیروز خواهیم شد روزی.

انسان این خلیفه حق در جهان، اراده زیستن، آنگونه که خود میپسندد را از خداوند به ودیعه گرفته است و عجیب آنکه با نام وی انسان را از این حق محروم میسازند و این چیزی نیست جز حرکت در جهت خلاف اراده خداوند که محتوم به شکست خواهد بودو اینگونه است که : ما پیروز خواهیم شد روزی.

عبرتهای تاریخی زیادی در استفاده از نام خدا برای به بندگی کشیدن انسان ها در جهت مطامع فرد یا گروهی خاص وجود دارد که همه آنها بی هیچ استثنائی در برابر اراده آزادگی نوع بشر، سرانجام تلخی را تجربه کردند و همه تاریخ بشر بر گوشهای ما این ترانه را ترنم میکند که : ما پیروز خواهیم شد روزی.

آنان که باورمندانه تلاش بر آن دارند تا جامعه ایرانی را به یک جامعه ایمانی و در عبودیت خدا تبدیل نمایند، حتما فراموش کرده اند که عبودیت خدا از جنس عشق است و زور و سر نیزه را به حریم عشق راهی نیست. تناقض حاکمیت و اعمال زور برای ایجاد جامعه آرمانی و ایمانی تکرار داستان مضحک تاریخی قرون وسطی است و وا اسفا که حاکمیت استبداد ترجیح داد تا آنرا بار دیگر خود بیازماید. ما صدای گوش خراش اصطحکاک تناقضات حاکمیت استبداد دینی را از سالها پیش شنیده ایم و در مجامعی که گوش شنوا در حاکمیت وجود داشت آنرا ترجمان کردیم اما افسوس که دغدغه ای فرا تر از دین، حاکمیت استبداد را انگیزه بود و دلار های نفتی و لذت تجربه خدا بودن بر روی زمین، آنان را ناشنوا ساخت. باری این تناقضات مسلم عقلی است که ما را به آن رهنمون مینماید که: ما پیروز خواهیم شد روزی.

در طی سالهای گذشته حاکمیت استبداد تمام تلاش خود را بکار بست تا ماهیت انقلاب ضد استبدادی 57 را قلب نماید و یکایک ارزشهای آن را از درون آن خارج سازد و ضد ارزشها و خرافات را جایگزین آن نماید و حال که کار را بر خود تنگ میبیند پاره شدن عکسی را دستاویزی برای سرکوب قرار میدهد. حقا که اخلاف عمروعاص ها چه نیکو در جایش تکیه داده اند در این عرصه صفین در ایران امروز ما. امروز از عمروعاص و بانیان قائله صفین جز نامی زشت چیزی باقی نمانده است و چشمه زاینده عشق به علی همچنان در حال جوشیدن است و این جوشش هزار ساله تاریخ به همگان میگوید که : ما پیروز خواهیم شد روزی.

ندا، سهراب، کیانوش و اشکان را نه در صحرای کربلا و به جرم خروج از حاکمیت بلکه در خیابانهای تهران و به جرم طلب رایشان بسان حسین و فرزندان و یارانشان در خون نشاندند. خانواده ها را از اجرای مراسم سوگواری جگرگوشه شان منع کردند، برادرهایشان را به اسارت بردند، و مادران داغدیده را به زندان تهدید کردند و چه نکردند از آنچه رفت بر حسین و خاندانش در آن صحرای کربلا با نام امیر المومنین یزید. در آن روز در صحرای کربلا هیچ نشانه ای از پیروزی حسین و یارانش دیده نمیشد ولی امروز و در ایران 1388 حسین بازهم یادآور مظلومیت شهدای سبزمان است. همانگونه که الهام بخش راهمان بود در عاشورای 1357 و مرثیه عاشورا بر ما میخواند که ما در سمت درستی از تاریخ ایستاده ایم،می دانیم که : ما پیروز خواهیم شد روزی.

آری همکاران گرامی و دانشجویان عزیز،

محرم که سالها بود در غصب حاکمیت استبداد دینی، به بلندگویی برای ترویج خرافه تبدیل شده بود، امسال میرود تا رسالت تاریخی خود را که همانا درس مبارزه برای زندگی عاری از قید بندگی و بردگی خودکامگان است ایفا نماید و این میدان مبارزه گوی توفیق و کرامتی است که همه ما را به عرصه فرا میخواند. ما و حاکمیت استبداد دینی هر دو میدانیم، روزی خواهد آمد که همه مردم و از همه اقشار ملت در خیابانها حضور خواهند یافت و در آن روز کسی به خانه بر نخواهد گشت تا سنگرهای حاکمیت استبداد در دل عاملان ستم فرو ریزد و خودکامگان یکی پس از دیگری علم شکست در برابر اراده ملتی بزرگ را بر سر گیرند و آن روز روزی است که ما پیروزیم. روزی که مام میهن، عروس آزادی که با مهریه خون سهرابها و ندا ها حاضر به حضور شده است را در آغوش میگیرد و پس از آن اجازه هیچ تطاولی را از هیچ نامحرمی به نو عروس میهن نخواهد داد و چه بسا که آن روز یکی از روزهای دهه محرم باشد و اگر نباشد ما میدانیم و باور داریم که : ما پیروز خواهیم شد روزی.

با حضور سبزمان در سبزینگی عاشورا و تاسوعا آن روز را نزدیک گردانیم

هسته راه سبز امید در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی کشور

No comments:

Post a Comment